Exposició Penedès

Exposició a Vilafranca: Artistes contemporanis del Museu de Montserrat  

A Vilafranca, a banda de l’art de fer un dels millors vins amb denominació d’origen també destaca la pintura i les creacions contemporànies que fan alguns artistes locals. El Museu de Montserrat ha organitzat una exposició monogràfica a la seu de la Fundació Pinnae que mostra 12 obres de gran format d’autors contemporanis i que es pot visitar aquests dies.

 

Compromís artístic a la comarca del Penedès

 

L’Abadia de Montserrat va adquirir un compromís en el seu moment amb l’antiga Caixa Penedès per organitzar mostres monogràfiques a la zona. L’anterior es va fer ja fa dos anys i s’anomenava “Pintors de fama” que incloïa pintura catalana dels anys 1940 a 1980.

 

Durant aquest temps es va treballar per poder mostrar al públic una exposició de qualitat amb algunes obres referents d’autors que ja havien exposat al Museu de Montserrat. De fet, els 8 artistes han cedit gratuïtament les seves obres.

 

Una exposició d’obres contemporànies

 

L’exposició, que es pot veure aquests dies a la seu de la Fundació Pinnae, es titula “Artistes contemporanis del Museu de Montserrat” i ofereix una visió panoràmica de la pintura contemporània a Catalunya. Expressionisme abstracte, abstracció etèria i també pintures amb influències asiàtiques.

 

Les obres pertanyen als artistes Josep Niebla, Josep Guinovart, Laurent Jiménez-Balaguer, Hugo Fontela, Jordi Fulla, Jordi Pericot, Waltraud Maczassek i Jaume Ribas. Es tracta d’obres creades entre l’any 1962 i el 2012, s’han escollit pintors de diferents generacions per confrontar l’art contemporani dels segles XX i XXI.

 

La mostra es pot visitar a l’Aula de Cultura del Fòrum Berger Balaguer de la Fundació Pinnae de manera gratuïta fins al 27 de gener de dijous a dissabte de 18 a 20h i els diumenges i festius de 12 a 14h i de 18 a 20h.

 

 

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *