Imatge de l'Ajuntament del Mercat dels dissabtes a Vilafranca

Mercat dels dissabtes a Vilafranca  

Tradició, cultura i territori. El mercat dels dissabtes a Vilafranca del Penedès és un lloc de trobada que s’ha convertit en una de les tradicions imprescindibles de la denominada capital del vi. Visitar aquest mercat és un dels atractius turístics més importants de la comarca a banda de les vinyes i els cellers de la denominació d’origen Penedès.

 

Un mercat amb molta història

 

A Vilafranca del Penedès s’han celebrat mercats des de l’època medieval, i de fet existia un per a cada tipus de producte, ja que la ubicació era distinta depenent del que es venia.

 

El mercat de Vilafranca va substituir el de La Granada, que era el més ric de la comarca fins al segle XII. De fet la població de La Granada va ser el centre neuràlgic de les xarxes viàries al Penedès durant la Reconquesta catalana. Allà es creuaven diferents vies romanes que buscaven el mercat, un mercat que es va traspassar a Vilafranca l’any 1148. Amb aquest canvi, Vilafranca va esdevenir un territori pròsper.

 

El mercat actual de Vilafranca

 

L’emplaçament i el dia del mercat ha variat al llarg dels anys, actualment es fa al centre de la vila i compta amb més de 20.000 visitants cada setmana. Un total de 210 parades que es situen sota els porxos de les places de Sant Joan, la Constitució, de Jaume I i de l’Oli i la Rambla.

 

La varietat d’aquestes parades, que venen tota mena de productes, fa que el mercat atregui públic no només de la comarca. Són moltes les persones que el visiten des de diferents indrets de Catalunya. Destaquen especialment les parades de producte de la terra, de planter i d’aviram viu.

 

Visitar el mercat dels dissabtes a Vilafranca representa un passeig pel centre històric de la capital del vi, un moment en el què viatjar al passat i al present de la mà de la tradició. Des de Vilafranca l’han denominat com una versió actualitzada de l’antic mercat medieval.

 

Quan és el millor moment per visitar el Mercat de Vilafranca?

 

Qualsevol època és bona per fer una visita al mercat, però la tardor i la primavera són estacions amb temperatures suaus que conformen l’escenari perfecte per passejar pel centre de la vila sense passar fred o calor.

El mercat té lloc cada dissabte de 8 a 14 hores. És recomanable anar-hi a primera hora si sou de fora per trobar aparcament sense problemes i gaudir d’un bon esmorzar amb vista a les parades i l’ambient dels primers compradors. Després podreu passejar amb tranquil·litat i adquirir els productes que vulgueu.

Podeu consultar el plànol del mercat des d’aquí.

 

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *